Rustas medgrundare Bengt-Olov Forssell har avlidit

Rustas medgrundare Bengt-Olov Forssell har avlidit

Idag måndagen den 6:e maj 2019 gick Rustas medgrundare och delägare, Bengt-Olov Forssell, bort i stillhet efter en längre tids sjukdom. Han tillbringade sin sista tid i sin hemort Uppsala, omgiven av sin fru och sina tre barn med familjer. Han blev 67 år.

Bengt-Olov grundade tillsammans med Anders Forsgren det första Rustavaruhuset i Gävle 1986. Sedan dess har Rusta vuxit till en internationell koncern med 150 varuhus och tusentals anställda i sju länder. Bengt-Olov var in i det sista djupt engagerad i både företagets och medarbetarnas utveckling, bland annat som Rustas styrelseordförande.

Jag känner stor sorg och djup saknad efter min bäste vän och kompanjon sedan mer än 30 år tillbaka. Bengt-Olov var helt fantastisk både som vän och affärspartner. – Anders Forsgren, medgrundare och delägare.

– Det är en stor förlust för alla oss som hade förmånen att få arbeta nära honom. Bengt-Olov var inte bara en av Sveriges stora entreprenörer utan även en varm medmänniska. Jag och hela Rusta kommer att sakna honom innerligt. – Göran Westerberg, VD och Koncernchef Rusta AB

Våra tankar går till familjen Forssell som ber att få sörja i stillhet.