Sparbankens försäkringar nu snabbt och enkelt i nätbutiken

Sparbanksgruppen har öppnat en nätbutik för försäkringar. Sparbankens försäkringar erbjuder kunderna en helt ny försäkringsupplevelse. Du kan skaffa försäkringar för dig och din familj när det passar dig bäst, till exempel hemma i din egen soffa. Nätbutiken är säker, förmånlig och enkel. Du vet hela tiden vilka försäkringar och hur omfattande skydd du håller på att skaffa – och vad de olika alternativen kostar.

I nätbutiken undviker du onödiga och överlappande försäkringar som ofta höjer det totala priset för försäkringarna. Du kan skräddarsy dina försäkringar enligt dina egna behov och pröva olika alternativ. Hur inverkar till exempel en större självrisk eller ett mera omfattande skydd på priset?

I nätbutiken får du de vanligaste försäkringstjänsterna för privatpersoner, såsom hem-, bil-, båt-, rese- och olycksfallsförsäkringar. Klicka på www.sparbankensforsakringar.fi. Tjänsten fungerar på svenska och finska.

Personlig service hör till saken

Fastän du handlar i en nätbutik är du inte ensam. Till stöd har du en kundtjänst som du kan kontakta antingen via en chat, per telefon eller per e-post. Kundtjänsten är öppen måndag–fredag kl. 9.00–17.00. Om du är på resa svarar dessutom nödtjänsten dygnet runt.

I nätbutiken får du personlig service till och med lättare än på kontoret. Försäkringsbolaget åter sparar kostnaderna för att upprätthålla kontor och kan hålla försäkringarnas priser måttliga.

När du skaffar försäkringar kan du använda vilken banks nätbankskoder som helst. I tjänsten kan du också lätt säga upp gamla försäkringar. Ersättningsfrågorna sköts i nätbutiken eller per telefon. Du behöver inte fylla i någon pappersblankett.

”Nätbutiken har planerats av vår partner Finska Skadeförsäkring Ab som också är försäkringsgivare. Med hjälp av vår partner kan vi erbjuda Finlands modernaste försäkringstjänster. Tjänsten kombinerar nätbutikens lätthet och den personliga service som är kännetecknande för Sparbankerna”, beskriver Sparbanksförbundets utvecklingsdirektör Harri Mattinen.

”Finska Skadeförsäkrings strategi är att producera försäkringstjänster för partner. Samarbetet med Sparbanksgruppen är det starkaste beviset man kan få på tilltron till ett nytt bolag”, konstaterar Finska Skadeförsäkrings verkställande direktör Pasi Puntari.

Finska Skadeförsäkring Ab är ett bolag som ägs av POP Bankgruppen. Det producerar försäkringar också för ägargruppen under marknadsföringsnamnet POP Försäkring.

Utnyttja introduktionsförmånen!

I Sparbankens försäkringar betalar du inte för något i onödan så priset på dina försäkringspremier tål att jämföras. Nu lönar det sig också att utnyttja den introduktionsförmån som Sparbankens försäkringar ger. Du får en kännbar rabatt på det första årets frivilliga försäkringspremier. Kontakta Sparbanken så berättar vi mera och ger dig den kampanjkod som ger dig introduktionsförmånen i nätbutiken.

Sparbankernas kontaktuppgifter: www.saastopankki.fi/yhteystiedot (välj svenska) och nätbutiken: www.sparbankensforsakringar.fi.

Ytterligare information om försäkringssamarbetet:

Sparbanksförbundets utvecklingsdirektör Harri Mattinen, tfn (09) 5480 5210, harri.mattinen@saastopankki.fi.

Finska Skadeförsäkring Ab:s verkställande direktör Pasi Puntari, tfn 0400 429 106, pasi.puntari@suomenvahinkovakuutus.fi.