Gyllene tider för Sabis

Gyllene tider för Sabis

Matföretaget Sabis är finalist i Arlas Guldko 2013. Den nyrenoverade butiken på Fältöversten är nominerad i kategorin "Bästa matglädjebutik", en kategori man vunnit vid två tidigare tillfällen, senast 2008. Butiken har också tilldelats en guldko för Bästa snabbmålsbutik. Finalen är 25 april 2013.

Finalplatsen är en chans för Sabis att fortsätta att gräva guld. Under hösten kammade restaurangdivisionen hem dubbla guldmedaljer i Culinary Olympics i tyska Erfurt medan Sabis Fältöversten tog hem ädlaste valörer i två kategorier under Dagligvarugalan 2012 - "Årets butik" samt "Årets Kött & Chark".

Affärsområdeschef butik, Ove Eriksson;

– Vi är ett anrikt familjeföretag med lång tradition som lever efter mottot "Passion för mat". Att vinna
utmärkelser och priser för vår mat och våra butiker tar vi som ett kvitto på att det vi gör är uppskattat. Det är fantastiskt kul för både våra kunder och personal att vi än en gång är nominerade till guldkon efter att vi satsat stort på butiken. Nu hoppas vi att vi vinner också!

För mer information;

Ove Eriksson, Affärsområdeschef butik -Sabis