Foto Loreen: pressbild United Stage

Loreen avslutar succésommaren i skärgården

Nu på lördag 18 augusti är det sista chansen för säsongen njuta av musikupplevelsen SDG Live! på Smådalarö Gård, då Loreen intar scenen i hotellets skärgårdskrog. Sommarens konserter har varit en publiksuccé, med flera utsålda spelningar.

- Vi har haft en otrolig sommar med vårt koncept SDG Live! En härlig mix av gäster och många glada tillrop för god mat, service, stämning och miljö – och framför allt har vi haft besök av fantastiska artister. Vi ska göra allt för att avslutningskvällen ska bli minst lika bra. Jag tror att det kommer bli häftigt att uppleva en artist som Loreen så nära som man får göra under dessa spelningar, säger Åse Sinnby, hotellchef på Smådalarö Gård.

Det är fjärde sommaren i rad som Smådalarö Gård anordnar SDG Live!, där en rad stjärnor ur den svenska musikeliten gästar hotellet. Smådalarö Gård ligger i Hemviken i Stockholms Skärgård cirka 45 min från Stockholm city och nås enkelt med båt, buss och bil.

Loreen slog igenom med sin vinst i Eurovision Song Contest 2012 och vinnarlåten "Euphoria" blev en världshit. Samma år kom även kritikerrosade debutalbumet ”Heal” och sedan dess har hon turnérat Europa runt. Det andra fullängdsalbumet "Ride" släpptes 2017.

Biljetter till Loreens spelning finns på sdglive.se. Där kan man också boka bord i skärgårdskrogen. Mer information finns också i eventet på Facebook