Artisterna till sommarens skärgårdskonserter klara

Artisterna till sommarens skärgårdskonserter klara

Skärgårdspärlan Smådalarö Gård genomgår en omfattande utbyggnad och renovering, men öppnar etapp ett för sommaren 1 juni. Det innebär att konsertkonceptet SDG-live! återvänder för sjunde sommaren i rad, då den mycket populära singer-songwritern José Gonzáles kliver upp på scenen 15 juli.

Under fem sommarkvällar underhåller stjärnor ur den svenska musikeliten hotellets och skärgårdskrogens gäster med en intim musikupplevelse.

– Vi vill bjuda skärgårdsgäster, hotellgäster, sommarboende, bofasta och båtfolk på en härlig upplevelse. God mat och dryck ackompanjerat av riktigt bra musik där besökaren kommer nära artisten. I år har vi kanske den mest namnkunniga mixen av artister hittills och hoppas att alla gäster ska hitta något som passar dem och som skapar förutsättningarna för ett magiskt sommarminne, säger Åse Sinnby, hotellchef på Smådalarö Gård.

Smådalarö Gård och SDG-live! kommer sommaren 2020 erbjuda;

José Gonzáles – 15 juli
Chris Kläfford – 22 juli­
Anna Bergendahl – 29 juli
Slowgold – 5 augusti
Petra Marklund – 29 augusti

– Vi räknar med en bra efterfrågan och kommer sälja biljetter via sdglive.se. Där kan man också boka bord i skärgårdskrogen och boende på hotellet. Självklart går det också bra att spontant dyka upp och köpa biljett på plats, men med risk att det redan är utsålt. Historiskt sett har det varit en stor efterfrågan på biljetter och det tror vi på även i år, säger Sema Schmidt, Marknadschef på Sabis.

Entrébiljett till musikkvällarna kommer kosta från 315 kr + ev. förköpsavgift. Smådalarö Gård ligger ca 45 min från Stockholm centrum och det går att ta sig dit med båt, bil eller buss.

Sabis och Smådalarö gård följer självklart alla restriktioner och rekommendationer kring Coronaviruset, och skulle konserterna bli inställda finns villkor för återbetalning på www.sdglive.se.