K-märkt uppstickare ny medlem i Svenska Möten

K-märkt uppstickare ny medlem i Svenska Möten

Det klassiska landmärket vi Sveavägens slut, Wenner-Gren Center, blir nu medlem i medlemsorganisationen Svenska Möten. Det stockholmsbaserade mat- och serviceföretaget Sabis Hotell & Möten driver mötes- och restaurangverksamheten i det spektakulära höghuset och är sedan tidigare medlemmar med ytterligare fyra mötesplatser.

– Medlemskapet ger oss extra bredd och öppnar upp för nya kundgrupper. Vi ökar vår kännedom på marknaden både gällande konferens, restaurang och festvåning, säger Marie Östlund, nytillträdd platschef på Wenner-Gren Center.

Wenner-Gren Center färdigställdes 1962 och är med sina 25 våningar än idag en av de högsta byggnaderna innanför tullarna. Byggnaden är också känd för sin välbevarade arkitektur och fantastiska inredningsdetaljer som K-märkts.

– I Stockholm erbjuder Wenner-Gren Center en helt unik mötes- och festmiljö. Utsikten från våning 23 och 24 är magnifik och miljön och inredningsdetaljer för tankarna till Mad Men eller en klassisk Bond-film. Vi märker att många konferensgäster hör av sig för att hyra lokalerna för privata fester och även bröllop, säger Marie.

Svenska Möten är ett bokningsbolag och medlemsorganisation för mer än 130 noga utvalda konferensanläggningar. Samtliga anläggningar måste passera ett tufft klassificeringssystem och är Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Medlemskapet ställer också krav på kreativa mötesmiljöer. Svenska Möten representerar cirka 25 procent av den totala mötesindustrin.

För mer information;
Cecilia Burlin Åhnberg, Marknadsansvarig Sabis Hotell & Möten