Sabis lanserar Matkasse för bättre middag

Sabis lanserar Matkasse för bättre middag

Sabis Matkasse är en färdigpackad middagspåse innehållande mat och recept för två middagar till fyra
personer. Kassen finns att köpa tisdag till och med torsdag i samtliga Sabis butiker.

Målgruppen för matkassen är i första hand matintresserade barnfamiljer med ont om tid. Recepten är enkla, goda och lättlagade.

- Vi vill ge våra kunder bättre service, säger Ove Eriksson, affärsområdeschef för Sabis butiker. Med Sabis Matkasse erbjuder vi stressade barnfamiljer bättre middag och en lättare vardag.

- Sabis vision är att vara Sveriges bästa serviceföretag inom matupplevelser. Vi ska ligga i framkant i vad vi erbjuder våra kunder. Sabis Matkasse känns som ett bra steg i denna riktning, fortsätter Ove Eriksson.

Sabis Matkasse säljs sedan den 25 oktober.

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett svenskt, helägt familjeföretag grundat 1874. Idag driver Sabis åtta matbutiker, tjugo restauranger och två konferensanläggningar i Stockholmsområdet. 2009 omsatte Sabis 1 miljard SEK och företaget har 620 medarbetare.