Sadolin Eco Spackel - miljömärkt spackel

Den nordiska miljömärkningen Svanen placerar vårt nya spackel bland de mest miljövänliga på marknaden och garanterar också att Eco Spackel tillfredsställer alla viktiga miljökrav. Nu finns det ingen anledning att kompromissa med miljön när väggar och tak ska målas. Eco Spackel gör Sadolin till en komplett leverantör av miljögodkänd färg och säkerställer ett miljöriktigt val från spackel till toppfärg.

Underlag för ett bra måleriresultat
Förutom det bästa miljövalet är Eco Spackel även en bra utgångspunkt för ett lyckat slutresultat:
vackra väggar och lister. Du utjämnar enkelt håligheter och sprickor med Eco Spackel och efter en kort torktid kan ytan slipas slät och fin. Eco Spackel är enkelt att använda, ger ett professionellt resultat och ett bra underlag för fortsatt målning.

Från vetenskap till vägg
Sadolin tillhör den världsomspännande koncernen AkzoNobel som är världens största tillverkare av färg och träskyddsprodukter. Företaget arbetar med den allra senaste teknologin inom färgsidan. Miljö har fokus och högsta prioritet i produktutvecklingen. Vår expertis inom färg och miljö gör det nu möjligt för alla att renovera huset med gott miljösamvete med  hjälp av Sadolin Eco Spackel.