Från mustiga kulörer till dova pasteller i Sadolins Trendkulörkarta 2014

När Sadolins trendexperter skapar sina färgkartor plockar man intryck från världens alla hörn, samt inspireras av hur vi lever våra liv.

– I en värld av ständig förändring blir det allt viktigare att stanna upp och känna efter vad vi själva tycker om och tror på. Ett personligt hem blir avgörande för att hitta balans i livet. Sadolins trendkulörer är en flexibel färgskala som lätt kan matchas med olika material och kulörer för att skapa ett hem som visar vilka vi är, säger Jennie Åkesson, Colour Manager Nordics på Sadolin.

Sadolins trendkulörer 2014 består av två olika kulörpaletter med fem kulörer i varje. Den ena paletten består av mustiga, varma och djupa kulörer som passar fint till material som trä, kork och betong. Den andra är en total kontrast med dova pasteller i gråton som är mjuka, fräscha och rofyllda på samma gång. Paletterna passar utmärkt att kombinera tillsammans.

– Årets Kulör 2014 finns också representerad i vår trendkulörkarta. En blågrön kulör som kombinerar harmoni med lugn och som i olika färgsättningar kan ge uttryck som både är färgglada, fantasifulla och stilrena, säger Jennie Åkesson, Colour Manager Nordics på Sadolin.

Sadolins trendkulörer finns som både vägg- och snickerifärg.

----------------------------------------

För färgprover eller mer information, kontakta: Jennie Åkesson, Colour Manager Nordics

E-post: jennie.aakesson@akzonobel.com, Tfn: 070-835 42 52

• Livsstil

• mustiga kulörer
  • dova pasteller
  • trendexperter
  • jennie åkesson
  • akzonobel
  • trendkulörkarta
  • 2014
  • trendkulörer

Sadolin är en del av AkzoNobel, som är världens största färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier, bygglim och limsystem. Vi förser företag och konsumenter världen över med innovativa produkter och brinner för att utveckla hållbara lösningar för våra kunder. Vi rankas återkommande som ett av de ledande företagen inom hållbar utveckling. Vår vision: “Inspirera människor att måla och skydda sina hem och byggnader. Höja livskvaliten med hjälp av färg”.