Sanningen bakom rekordförsäljning av försvarssprayer och överfallslarm.

I dagarna rapporterade TV4-nyheterna att den senaste tidens uppmärksammade fall av sexuellt ofredande, är den bidragande orsaken till att fler köper försvarsprayer och överfallslarm.

Detta är en del av sanningen men inte hela sanningen”, säger Chafic Aschberg Dallé, grundare av Safe by Gaia och Super Gaia, två produkter som toppar försäljningen inom kategorin.

En viktig aspekt som inte nämns är att en omfattande produktutveckling samt en smart produktplacering, skett inom kategorin personlig säkerhet. Dessa smarta och designade säkerhetsprodukter har nyligen lanserats och finns nu tillgängliga i några av Sveriges största butikskedjor. ”Det är just dessa produkter som står för den största delen av den ökade statistiken.” säger Chafic Aschberg Dallé.