Smekab Citylife Hållbarhetsredovisning 2018

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2019 11:48 CEST

För oss på Smekab Citylife har hållbarhetsarbetet sedan många år högsta fokus. Nu presenterar vi för andra gången en hållbarhetsredovisning över föregående år.

Vårt hållbarhetsarbete är i högsta fokus sedan många år och vi arbetar med dessa frågor varje dag. Från smått till stort. I de små frågorna som vilket kaffe vi ska servera i cafeterian eller vilket papper vi ska ha i vår tryckta hållbarhetsrapport, till de lite större frågorna som materialval i våra produkter eller hur vi arbetar för att hjälpa till med integrationen av personer som är långt ifrån arbetslivet.

Alla frågor är lika viktiga och driver oss ständigt framåt. Allt för att vi långsiktigt ska fortsätta att vara ett hälsosamt företag för våra ägare, för våra medarbetare, för våra leverantörer och för våra kunder. Dessutom ska det kännas ”rätt” att arbeta med oss!

Samhället i stort, för oss som privatpersoner och i vår yrkesroll, står för många och stora utmaningar framöver. Trender måste brytas kring skapande av växthusgaser och förbrukningen av ändliga resurser. Vi på Smekab Citylife gör skillnad, genom våra beslut kring energin som vi använder, och hur vi väljer och utnyttjar material för tillverkning av våra produkter. Varje litet ställningstagande visar på vilja och stort ansvar.

Vår hållbarhetsredovisning är inspirerad av den globala standarden GRI (Global Reporting Initiative) och avser kalenderåret 2018.

Läs Hållbarhetsredovisning 2018 här: https://www.smekabcitylife.se/om-oss/hallbarhet/

Smekab Citylife utvecklar, producerar och säljer produkter och lösningar för att skapa attraktiva urbana miljöer. Räckes- och avspärrningslösningar har sedan 70-talet varit en stor del av företagets erbjudande vilket fortfarande består och utvecklas. Utbudet har kompletterats under åren och i dag erbjuds ett brett sortiment av möbler för offentlig utemiljö, väderskydd för hållplatser, cykelparkeringar och produkter för cyklism.

Kommentarer (0)

Kommentera