Smekab Citylife - Utemöbler lika bekväma som innemöbler.

Smekab Citylife presenterar under Stockholm Furniture Fair ett nytt produktsortiment av utemöbler som ett komplement till stadsmöbler. Utbudet av eleganta och praktiska möbler för exempelvis uteserveringen är stort. Erbjudandet består av allt från soffor och bord till klädhängare – allt i tidsenlig design och hållbara material. De eleganta möblerna är flyttbara och de flesta även stapelbara. Det finns ett flertal färger, material och accessoarer att välja mellan där endast ens egen kreativitet sätter gränsen.

Ett flertal av möbelserierna i kategorin utemöbler är framtagna för att skapa komfort och trivsel. Kraven på bekvämlighet samt att möbeln ska kunna stå ute i regn och rusk behöver inte längre vara en ”antingen eller”-fråga. Ett exempel på detta är serien MOJA, som visas på mässan.

På Furniture Fair visar Smekab Citylife även nyheter av Stadsmöbler.

”Det som skiljer de två möbelkategorierna åt, är att stadsmöbler uppfyller högre krav på tålighet och fundamentering, men för det behöver vi inte göra avkall på estetiken i stadsmöbeln” säger Thomas Rydhagen, VD på Smekab Citylife.

Stadsmöblerna kan även erbjuda funktioner, så som integrerad belysning och möjlighet att ladda batteri i mobil eller surfplatta.

För ytterligare information:

Thomas Rydhagen, VD, 070-667 17 41