Snart startar arkitekttävling om att göra staden trivsam

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2019 11:49 CEST

Håll utkik! Snart startar arkitekttävlingen ”DEN TRIVSAMMA STADEN”.

Smekab Citylife arrangerar i samarbete med Sveriges Arkitekter en tävling om att skapa möblering som gör staden trygg, trivsam och harmonisk.

Syftet med tävlingen är att fånga upp nytänkande idéer och visioner om framtidens produkter och utvecklingen av dem. Hur vi på ett lyhört sätt kan möta människors behov och beteenden. Vi välkomnar alla och särskilt landskapsarkitekter, arkitekter och formgivare samt föreskrivare att ge sin syn på hur en trivsam stad kan utformas.

Om tävlingen:
Tävlingen utförs i två steg där steg 1 pågår under 72h, förlagda mellan 22/10 och 25/10.
Tävlingen startar 22/10 klockan 17.00 på Sveriges Arkitekter/Arkitekttävlingar.
Mer information om tävlingen och tävlingsprogram publiceras vid tävlingsstarten.
Ta chansen och delta, tävlingen är öppen för alla!

Arrangör:
Smekab Citylife i samarbete med Sveriges Arkitekter.

Smekab Citylife utvecklar, producerar och säljer produkter och lösningar för att skapa attraktiva urbana miljöer. Räckes- och avspärrningslösningar har sedan 70-talet varit en stor del av företagets erbjudande vilket fortfarande består och utvecklas. Utbudet har kompletterats under åren och i dag erbjuds ett brett sortiment av möbler för offentlig utemiljö, väderskydd för hållplatser, cykelparkeringar och produkter för cyklism.

Kommentarer (0)

Kommentera