SAFESIDE SOLUTIONS söker erfarna Informationssäkerhetskonsulter

SAFESIDE SOLUTIONS växer!
År efter år får vi toppbetyg från våra kunder i nöjdkundindex-mätningen och efterfrågan på SAFESIDEs rådgivande konsulttjänster samt specifika lösningar inom informationssäkerhet ökar. Därför söker vi nu erfarna informationssäkerhetskonsulter som kan vara med på resan mot vårt mål att säkra Sveriges företag, organisationer och medborgare.

Vi söker
Just nu söker vi en erfaren informationssäkerhetskonsult som har minst 10 års erfarenhet var av 5 år från större företag och myndigheter.  Du ska ha genomfört utredningar, analysarbeten, förstudier samt tagit fram beslutsunderlag, kravspecifikationer och riskanalyser. Du ska vara van att jobba i projektform och vara föredragande i olika typer av arbetsgrupper. Du ska vara inriktad på design- och arkitekturfrågor.

För att trivas med de krav som vi ställer på våra medarbetare bör du vara självgående och uppskatta stort eget ansvar. Du bör ha stort kundfokus för att optimera nyttorna för kunden samt alltid verka för kvalitet och precision. Vi ser också gärna att du trivs i sociala sammanhang och är en lagspelare.

Meriterande färdigheter
Goda kunskaper om ISO 27001, LIS och säkerhetskravställning.
- Goda säkerhetskunskaper gällande teknisk säkerhet, autentisering, kryptering, identitetshantering, åtkomstkontroll och loggning.
- Gärna CISSP, CISM CISA-certifierad eller motsvarande.

Varför ska man jobba på SAFESIDE?
När du jobbar på SAFESIDE så får du ta del av en stimulerande och utvecklande miljö med spännande och utmanande kunder och uppdrag. Inom SAFESIDE läggs stor fokus på utbildning och lärande. Research och- developmentkonferenser genomförs flera gånger per år. På SAFESIDE förväntas du vara med och forma strategier för att utveckla framtidens lösningar och metoder.
Läs mer om SAFESIDE och tjänsten här!

Ansökningsprocessen
Din ansökan mailar du till marten.moller@safeside.se. Mårten är konsultchef och kan svara på alla eventuella frågor du har om tjänsten. Nå honom på 070- 358 93 03. Processen har fyra steg som bland annat består av ett antal intervjuer och ett personlighetstest.

Läs gärna mer om SAFESIDE SOLUTIONS på

SAFESIDE SOLUTIONS hjälper företag och organisationer att skapa effektivitet och verksamhetsnytta genom att hitta rätt nivå av risktagande och säker informationshantering. Detta görs genom en balanserad syn på teknik-, organisations- och ledningsfrågor. Med syfte att säkerställa att företag och organisationer har rätt skydd av affärskritisk information och hög tillgänglighet.

• Teknologi, allmänt

• informationssäkerhetskonsult