Kundambassadör förstärker SafeTeams kundservice

SafeTeams mål är att samtliga kunder ska vara nöjda. Vi arbetar ständigt med att förbättra vår kundnöjdhet. Som komplement till en redan stark kundservice finns nu även vår kundambassadör.

– När fler och fler företag tar bort telefonnummer till både kontaktpersoner och kundservice på hemsidorna, vill vi istället öka och förenkla kontaktmöjligheten för våra kunder, säger kundambassadör Frida Hjern.

Alla kunder har en kontaktperson inom SafeTeam. Vi lägger stor vikt vid professionalitet och lyhördhet i all vår kommunikation. Men trots goda avsikter kan det ändå bli fel ibland. Till kundambassadören kan kunden ringa om man behöver hjälp utöver den man har fått av sin kontaktperson.

– Den personliga kontakten är viktig om man är missnöjd. Det är dessutom ett viktigt förbättringsverktyg för oss. Genom att höra tonläge, samtala och ha möjlighet att ställa frågor kan vi förstå kunden bättre, det kan också ge oss en chans att vända en negativ upplevelse till något positivt, säger Frida Hjern.

Läs mer om SafeTeams kundambassadör