SafeTeam och Polisen Hisingen fortsätter kampanjen om att förebygga inbrott!

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 14:02 CEST

SafeTeam fortsätter samarbetet med Polisen och deltar i en gemensam informationskampanj om förebyggande åtgärder mot inbrott. Förra gången var vi på plats i södra Göteborg. Nu har turen kommit till olika köpcentrum på Hisingen i Göteborg!

Inbrotten ökar kraftigt under hösten då mörkret skyddar tjuven från upptäckt. Statistik från Polisen visar att antalet anmälda inbrott i villor, radhus och lägenheter ökar kraftigt under hösten och har sin topp i november månad.

Med informationskampanjen vill Polisen öka medvetandet om hur man förebygger inbrott, samt informera om vad man ska göra om man haft oturen att drabbas. SafeTeam deltar som sakkunnig inom lås, larm och inbrottsskydd.

Informationsträffarna kommer ske på köpcentrum runt om på Hisingen i Göteborg.

17 oktober – Amhult, klockan 15.00–19.00
18 oktober – Backaplan, klockan 11.00–16.00
19 oktober – Eriksberg, klockan: 11.00–16.00

Alla är välkomna med frågor och funderingar och såklart behöver det inte bara gälla inbrott.

(Bilden kommer från en tidigare informationsträff.)

SafeTeam installerar och underhåller avancerad säkerhetsteknik. Genom förtroendefullt partnerskap inom säkerhet hjälper vi våra kunder till bättre trygghet och lönsamhet.
Vi erbjuder allt från enskilda produkter till kompletta säkerhetslösningar. Vårt kompetensområde är brett, vilket ger oss möjlighet att möta våra kunders alla säkerhetsbehov inom låssystem, inbrottsskydd, larm, övervakning/CCTV, brandskydd, dörrautomatik och fastighetsfilm. Som märkesoberoende helhetsleverantör inom säkerhet kan vi både effektivisera och förenkla våra kunders vardag.
Vår serviceorganisation täcker hela Sverige. I Stockholm, Göteborg och Malmö samt hela Bohuslän, Dalsland och Fyrbodal arbetar vi i egen regi. På övriga orter i landet har vi avtal med lokala säkerhetsentreprenörer som utför uppdrag för vår räkning och med vår kvalitetsgaranti. Våra kunder får endast en partner som kan hjälpa dom med alla behov. Dessutom kan vår jourservice hjälpa till dygnet runt, alla dagar på året.
Vi arbetar idag i följande branschsegment; Fastighet och förvaltning, Offentlig sektor, Handel, Industri och Bygg.

Kommentarer (0)