Norton Pro - Nytt slippapper för professionella användare

Norton Pro - Nytt slippapper för professionella användare

Norton lanserar en ny serie slipprodukter baserade på ett helt nytt slippapper. Den nya kvalitén, som har benämningen Norton Pro, uppges bl.a. ha mycket stor motståndskraft mot söndertrasning.

I Norton Pro-sortimentet ingår flera olika produkttyper: Helark för handslipning, skurna ark för hand- och maskinslipning, kardborrerondeller med och utan dammutsugningshål, samt ark på rulle och rondeller med skumgummiskikt. Användningsområdet är främst fin- och mellanslipning av lack, spackel, primer, epoxy, plast samt metall och hårda träslag. Norton Pro kan användas för såväl torr- som våtslipning.

Den nya slippapperskvalitén har en fiberarmerad latexrygg vilket ger smidig och stark produkt. Slipytan är belagd med ett vattenbaserat fyllnadsmedel som motverkar igensättning. Som slipmedel används en nyutvecklad typ av aluminiumoxid som bl.a. har värmebehandlats för att uppnå önskade egenskaper. Dessa faktorer uppges enligt leverantören ge en slipprodukt med stor motståndskraft mot söndertrasning och stor livslängd. Vidare är såväl bindemedel som fyllnadsmedel helt ofärgade vilket eliminerar oönskad färgning av slipytan. Sortimentet omfattar 14 olika kornstorlekar i intervallet P80 – P1.500.

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04