Nya navrondeller för slipning av gjutgods

Nya navrondeller för slipning av gjutgods

Norton lanserar ett nytt sortiment navrondeller speciellt avsedda för användning inom gjuterier. De nya navrondellerna, Norton NorZon Q-Soft, är avsedda för slipning av stål och gjutgods.

De nya navrondellerna har en slipmedelssammansättning som består av dels aggressivt NorZon-slipmedel och dels premium aluminiumoxidslipmedel. Denna blandning ger högre avverkning än navrondeller med enbart aluminiumoxidslipmedel. Norton NorZon Q-Soft-sortimentet omfattar navrondeller med diameter 115 mm, 125 mm, 150 mm, 180 mm och 230 mm och är avsedda för användning i vinkelslipmaskiner. De är speciellt lämpliga för slipning av stål och gjutgods med maskiner som har relativt låg effekt. Navrondellerna har också en konstruktion som ger en låg vibrationsnivå och därmed gör slipningen mer komfortabel för användaren enligt tillverkaren.

”Med detta nya sortiment navrondeller för gjuterier kan slipningen av stål och gjutgods göras mer kostnadseffektiv tack vare att rondellerna har ett mycket bra pris/prestandaförhållande” säger Jonas Falk, försäljningsansvarig på Saint-Gobain Abrasives AB.

Se även www.saint-gobain-abrasives.com

Saint-Gobain Abrasives AB är Sveriges ledande leverantör av slipprodukter, och ingår i Saint-Gobain Abrasives som är världens största tillverkare av slipmaterial. Saint-Gobain Abrasives tillämpar den senaste teknologin, leder utvecklingen av nya slipmaterial och erbjuder ett flertal ledande varumärken såsom Norton, Clipper, Nimbus, Flexovit, Winter och Baystate.

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04