​Saint-Gobain på Nordbygg 2016: En komfortabel miljö är avgörande för vår hälsa, lycka och produktivitet

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2016 08:00 CET

Vi tillbringar normalt 80-90 % av vår tid inomhus. Därför bör våra byggnader först och främst vara utformade för oss människor och för det vi vill göra när vi vistas i dem – att bo och umgås, arbeta, tillfriskna i eller att utbilda oss.

Men klarar vi utmaningen att bygga snabbt, billigt och samtidigt hållbart? Kan vi lösa bostadsbristen genom att renovera källare? Hur påverkar ljudmiljön i skolan våra barns förmåga till inlärning? Energibesparingar – går de att räkna hem? Hur kan vi i framtiden använda glas i renovering och nybyggnad?

Det är några teman för 24 samtal om My Comfort by Saint-Gobain. Dessutom presenterar vi mängder av hållbara lösningar för nybyggnation och renovering.

På Nordbygg 2016 ställer Saint-Gobain upp med en monter där tio av Saint-Gobains varumärken i Sverige finns representerade: Dalapro, Ecophon, Emmaboda Glas, Gyproc, ISOVER, Leca®, Norton, Solar Gard, SWISSPACER och Weber.

Välkommen till oss på Nordbygg, monter C08:51 den 5–8 april!

Saint-Gobain Ecophon, Saint-Gobain Emmaboda Glas, Saint-Gobain Sweden AB och Solar Gard står bakom Hållbartbyggande Saint-Gobain.

Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER, Leca® och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med ca 190 000 anställda. I Sverige bidrar drygt 800 anställda till en omsättning på ca 3 miljarder SEK.