Ekokem förnyar sin ledningsgrupp

Återvinningsbolaget Ekokem har förnyat sin ledningsgrupp från och med den 10 december 2015. De tre centrala fokusområdena i Ekokems verksamhet är kontinuerlig tillväxt, affärsverksamhetens lönsamhet och verksamhetens effektivitet.

- Med den nya ledarskapsmodellen vill vi säkerställa verkställandet av vår strategi och en lönsam tillväxt även i framtiden, konstaterar Ekokemkoncernens verkställande direktör Karri Kaitue.

I den nya ledningsgruppen ingår CEO Karri Kaitue; SVP Commercial Jani Lösönen, SVP Operations Kosti Rautiainen, CFO Markus Melkko, SVP Strategy and Communications Hanna Masala (från och med 2016-02-01), SVP New Business Ventures Mari Puoskari och SVP Legal & HR Hilppa Rautpalo.

Dessutom har Ekokem bildat en utvidgad ledningsgrupp, i den ingår även VP Business Unit Recycling and Energy Tero Holländer, VP Business Unit Environmental Construction Antti Kaartokallio, VP Sales Tero Svinhufvud, VP Supply Chain Management Kalle Saarimaa, EHQS Director Hanna Eriksen, HR Development Director Ellen Frier och Administrative Managing Director Denmark Thomas Agergaard.

Ytterligare information:

Ekokemkoncernen
Kalle Saarimaa
CEO Ekokem AB

• Miljöförstöring

• avfallshantering; avfallsminimering; transport av farligt gods
  • farligt avfall
  • ekokem
  • kalle saarimaa
  • återvinning

Ekokem AB (tidigare Sakab) tillhör Ekokemkoncernen, en nordisk helhetsleverantör inom miljö och avfallshantering. Vi förser våra kunder med lösningar som förbättrar material- och energieffektivitet genom återvinning, återanvändning och slutförvaring samt marksanering och miljöbyggtjänster. www.ekokem.com

Annika Lorin