Nu blir Ekokem Fortum Waste Solutions

Den nordiska återvinningskoncernen Ekokem blir nu Fortum Waste Solutions. Företagets verksamhet är oförändrad, att erbjuda tjänster inom miljövård och materialeffektivitet med målet att spara naturresurser och främja återvinning. Ekokems namnbyte sker tisdagen den 4 april.

Fortum Waste Solutions blir en viktig del av Fortums smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten och vara ledande inom ren energi. Målet är att engagera kunder och samhälle i utvecklingen mot en renare värld. I det arbetet är hållbara lösningar för att återvinna värdefulla material samt att ta bort skadliga material från kretsloppet helt avgörande. Fortum Waste Solutions ingår i affärsområde Fortum Recycling and Waste Solutions.

Fortum Waste Solutions erbjuder lösningar för återanvändning, återvinning och slutdeponering av avfall samt tjänster för marksanering och miljöbyggande. Vi finns i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Inom affärsområdet Fortum Waste Solutions arbetar närmare 650 personer av Fortums totalt över 8000 medarbetare. Fortumkoncernen hade år 2016 en omsättning på 3,6 miljarder euro.

För frågor kontakta:
Hanna Eriksen, Administrativ platschef Fortum Waste Solutions Sverige