Årets Visa vägen-vinnare utsedda

Juryn för det prestigefulla hållbarhetspriset Visa vägen-priset har sammanträtt och utsett årets regionala vinnare. Bland de 180 nominerade har nu Årets arbetsgivare och Årets eldsjäl i de tre landsdelarna utsetts. En av vinnarna i vardera kategori har också chansen att bli nationell Visa vägen-vinnare på den stora Visa vägen-galan på Rival i Stockholm den 19 november.

Visa vägen-priset delas varje år ut till den arbetsgivare och den eldsjäl som har gjort mest för att öppna upp arbetsmarknaden så att fler personer med funktionsnedsättning kan få ett arbete.

De regionala vinnarna i kategorin arbetsgivare är:

Norrland: Solkraft, Skellefteå
Svealand: Panthera, Spånga
Götaland: International Automotive Components (IAC), Göteborg

De regionala vinnarna i kategorin eldsjäl är:

Norrland: Ann-Britt Sundberg, Boden
Svealand: Cristina Forssander, Trosa
Götaland: Birgitte Blicher, Axelvold

• visa vägen
  • visa vägen-pris

Visa vägen-priset har sedan 2008 delats ut av Samhall AB till den arbetsgivare och den eldsjäl som under året har gjort mest för att visa vägen mot en mer hållbar arbetsmarknad, där fler personer med funktionsnedsättning har ett arbete. På www.visavägen.se finner du motiveringar till vinnarna, information om Visa vägen-priset, dess jury samt om galan den 19 november.