Pressinbjudan Göteborg: "Västsveriges viktigaste event"

Onsdag 2 maj arrangerar Samhall ett inspirerande seminarium om CSR - Corporate Social Responsibility - företagens samhällsansvar på Elite Avenue Hotel. Bland de medverkande återfinns Eva Hansdotter, Group People & Business Excellence SKF, Johan Trouvé, Västsvenska Handelskammaren, Anders Larsson, Nordstan och Per Grankvist, trendanalytiker inom CSR.

– Hur kan företag jobba med hållbarhet, CSR och samtidigt tjäna pengar? Hur blir samhällsansvar en konkurrensfördel? Vi kommer att belysa dessa frågor och prata om den ”dolda arbetskraften”, både utifrån arbetsmarknadspolitisk synvinkel och ur arbetsgivarperspektiv, säger Samhalls vd Monica Lingegård, som nyligen utsågs av Veckans Affärers sajt CSR i praktiken till den företagsledare i Sverige som har mest inflytande på näringslivets hållbarhetsarbete under 2012.

Syftet med seminariet är att lyfta fram möjligheterna för arbetsgivare att se personer som står långt ifrån arbetsmarknaden som en tillgång. De medverkande kommer bland annat visa exempel på hur man kombinerar lönsamma affärer med ett socialt ansvar.

Moderator är Ingvar Oldsberg

Plats: Elite Park Avenue Hotel

Tid: 2 maj kl 15-17, med efterföljande mingel

För anmälan och mer information kontakta: Josefin Friberg, tel. 0761-26 69 16 eller Anette Lindgren, 070-659 22 87.

• seminarium

Bakgrundsinformation
Samhall är en av Sveriges största serviceleverantörer med totalt cirka 20 000 anställda på över 250 orter i Sverige och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Samhall ägs av svenska staten och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor. Företagets kärnuppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning och lyckas genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag.