Saini Ekman utsedd till Årets arbetsledare

Saini Ekman i Norrköping tog priset som Årets arbetsledare. Branschpriset, som lyfter fram förebilder och framtidslöften inom städ- och servicebranschen, delades ut vid Clean Bright Awards.

- Det är mycket hedrande och spännande att få denna utmärkelse, säger Saini Ekman. Jag hoppas att det bidrar till att personalledare även i andra branscher där Samhall är verksamt uppmärksammas för sitt goda ledarskap.

Juryns motivering:

”Årets Arbetsledare. Vi riktar här uppmärksamheten mot en person som arbetar med hela hjärtat för såväl kund som personal och det egna företaget. Det är en kombination som är svår att överträffa och som är värd all uppskattning i en servicebransch som strävar efter att bli mer attraktiv. Personen som vinner CLEAN Bright Awards kategori Årets Arbetsledare är mycket aktiv i personalens utbildning och vidareutveckling. Förutom att utbilda inom SRY drivs personen av att införa ständiga förbättringar. Vår vinnare ser alltid möjligheter och fixar alla problem. Ett guldägg att ha i sitt företag och en föredömlig förebild för branschens kanske viktigaste befattning, arbetsledarrollen! 2011 Års Arbetsledare är Saini Ekman från Samhall, Norrköping"

- Saini Ekman är en god förebild både för sina medarbetare och andra chefer i företaget. Det är tack vare det ledarskap som hon representerar som vi kan leverera en kombination av samhällsnytta, kundnytta och medarbetarnytta som gör Samhall till Sveriges viktigaste serviceleverantör, säger Pernilla Elving, Samhalls regionchef i Linköping.

Samhall var inblandad i flera priser, med finalister i tre kategorier: Årets Bubblare, Årets Skalman (teknologipris) och två personalledare i Årets Arbetsledare: Saini Ekman i Norrköping och Nahrin Georges i Motala.

För mer information kontakta:
Saini Ekman, personalledare Samhall, 011-21 39 86
Pernilla Elving, regionchef Samhall, tel: 013-37 33 28
Stefan Hladisch, informationschef Samhall AB, 08-553 411 30

• utmärkelse
  • årets arbetsledare

Om Samhall
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör, med en kombination av kundnytta, samhällsnytta och medarbetarnytta som inget annat företag matchar. Företaget erbjuder tjänster i allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Bland kunderna återfinns exempelvis IKEA, Max Hamburgare, ICA och många kommuner och landsting. Med närmare 20 000 anställda på över 250 orter är det en av Sveriges största arbetsgivare. Samhall är ett statligt bolag med uppdraget att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för personer med funktionsnedsättning. Omsättningen är årligen drygt 7 miljarder kronor.