Ny kollektion - Välkommen till Villa Dalarö!

Välkommen till VILLA DALARÖ, Sandbergs inspirerande vårkollektion för dig som när en längtan till eller kanske redan bor på landet. De vackra tapetmönstren flirtar med estetiken från sekelskiftets sommarnöjen i skärgården och vi har omfamnat den spirande våren som är på ingående med en behaglig färgskala inspirerad av naturen.

Designteamet har drömt sig bort till skira tyllgardiner, fladdrande fjärilsvingar och vårens första värmande solstrålar. Resultatet, VILLA DALARÖ, är en uppslagsbok för Sandbergs lantliga tapeter. ”- Tapeterna passar i alla typer av hem, säger Sara Bergqvist, Designer Sandberg Wallpaper. ”Här blandas klassiska medaljongtapeter med slingrande blomstertapeter, allt i en lågmäld och naturnära färgskala. Förutom alla tapetnyheter har vi valt att komplettera med några av våra mest älskade klassiker i nya färgställningar”.

Sandbergs designteam för VILLA DALARÖ består av Hanna Wendelbo-Hansson, Johanna Vestlin, Sara Bergqvist, Karolina Kroon samt Studio Sandberg.

De vackra miljöerna är skapade av inredningsstylisten Mari Strenghielm som tillsammans med fotograf Anna Malmberg tagit fram de inspirerande kollektionsbilderna. Alla bilder är tagna i villan från 1884 på Dalarö ute i Stockholms skärgård och de små modellerna som fångats på bild bor i huset på riktigt. - Jag fick äran att följa dessa ljuvliga tapeter från skisstadiet till att se hur mitt hus förvandlades då de färdiga tapeterna sattes upp på väggarna här hemma, säger Mari. Jag är så fascinerad över hur man ändrar känslan i ett rum med tapeter!

Mönstren finns i flera färgställningar tryckta på kvalité non-woven. Samtliga mönster tillverkas i Sverige i en småskalig och hantverksmässig produktion. VILLA DALARÖ finns i butik från och med den 15 mars 2017.

För ytterligare information, tapetprover eller bilder vänligen kontakta:

Presskontakt: Anna Andén, tel 0709-53 16 60, anna@sandbergwallpaper.com

Designkontakt: Sara Bergqvist, tel 0734-22 42 09, sara@sandbergwallpaper.com