Sandberg Tyg & Tapet AB rekryterar känt namn inom tapetbranschen

Tapetföretaget Sandberg Tyg & Tapet AB förstärker sitt designteam med Hanna Wendelbo-Hansson, ett väletablerat namn inom svensk tapetindustri. Hanna tillträder sin tjänst som Creative Director den 1 september. Med sin långa erfarenhet av design, produktutveckling och varumärkesbyggande blir hon en nyckelperson i Sandbergs team.

Hanna Wendelbo-Hansson kommer närmast från Boråstapeter som designchef där hon jobbade i 5 år. Som huvudansvarig för designarbetet låg Hannas fokus på att utveckla nya produkter, från idé och design till koncept. Hanna ligger bland annat bakom flera succéer som lanserats t ex Falsterbo, Marstrand och Karlslund som idag har globala framgångar.

- Det känns jättekul att få lov att komma tillbaka till Sandberg där min tapetresa började och där jag vid mitt tidigare engagemang skapade älskade mönster som än i dag lever kvar i sortimentet. Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta med min passion att skapa vackra rum med hjälp av tapeter, vilket stämmer väl med Sandbergs värdegrund. Det ska även bli spännande att få ta del av Sandbergs nya vision, tillhöra ett familjeägt bolag och jobba med teamet i Ulricehamn för att utveckla detta fantastiska varumärke, säger Hanna Wendelbo-Hansson, Creative Director på Sandberg.

Som Creative Director på Sandberg kommer Hanna Wendelbo-Hansson att ingå i ett team om tre personer och ansvara för design och produktutveckling.

- Hanna är en strategiskt viktig rekrytering för Sandberg. Vi har stark fokus på nya lanseringar, där Hanna kommer att bidra med sin långa erfarenhet av produktutveckling från skiss till färdig produkt. Att Hanna kommer från tapetbranschen är också en styrka, hon kommer att vidga våra vyer med nya idéer och infallsvinklar, säger Fredrik Nilsson, VD på Sandberg Tyg & Tapet AB.

• Design

• sandberg tyg & tapet
  • rekrytering
  • hanna wendelbo-hansson
  • creative director
  • design
  • tapet

Sandberg Tyg & Tapet är ett västsvenskt familjeföretag med rötterna i traditionellt tapethantverk. Sandberg erbjuder koordinerade tyger och tapeter av högsta kvalitet med varm och personlig prägel för såväl offentlig miljö som privata hem – med hela världen som marknad. All design, utveckling och produktion sker i fabriken i Ulricehamn. Färgerna är vattenbaserade och inget PVC eller klorblekt papper får förekomma.

Anna Andén

Presskontakt Pressansvarig +46 709 53 16 60