Driftstörning på bredband för Sandvikens nordvästra delar

Driftstörningar har uppstått hos bredbandsleverantören Sandnet efter att en stamfiber har blivit avgrävd.

En stamfiber som levererar Sandnets bredbandstjänster till kunder i de nordvästra delarna av kommunen har blivit avgrävd under tisdagseftermiddagen.

– Vi har personal på plats för att gräva upp och laga fibern, men eftersom arbetet inte ser ut att bli klart under eftermiddagen vill vi informera de berörda i Jäderfors, Järbo, Kungsberget, Kungsgården, Storvik, Ginborn, Åshammar och Gästrike Hammarby. Vi arbetar så fort vi kan för att få ordning på det här, säger Jan Persson, affärsområdeschef på Sandnet, bredbandsverksamheten inom Sandviken Energi..

Det var strax innan klockan 13 på tisdagen som Sandnet upptäckte avgrävningen och satte igång med åtgärdsarbetet.

Driftinformation och support på sandnet.se

På sandnet.se kan berörda kunder följa arbetet och få en bekräftelse på när allt ska fungera som vanligt igen.

Frågor om Sandnets tjänster besvaras av Sandnet support alla dagar mellan klockan 7.00-23.00 på tel. 026-24 21 21 eller via Supportens chatt på sandnet.se.

Uppdaterad 19:40

Driftstörningen som drabbat Jäderfors, Järbo, Kungsberget, Kungsgården, Storvik, Ginborn, Åshammar och Gästrike Hammarby är åtgärdad.Sedan kl. 18:45 ska allt fungera som vanligt.

• bredband
  • fiber