Sandvikenhus bästa granne 2018 är korad!

Idag utsågs Sandvikenhus bästa granne 2018. Tävlingen utlystes i oktober och nu är tävlingen avgjord. Mikael Prim och Rozette Maghi är årets toppengrannar och väl värda titeln ”bästa grannen”.

Utnämnandet sker i samband med den årliga jullunchen för Sandvikenhus boråd och frivilligvärdar på restaurang Kanalkiosken.

-Det är med stolthet jag presenterar bästa grannen. Att kunna visa på vilka fina hyresgäster som bor i våra bostadsområden är glädjefyllt. Det är viktigt att sprida den positiva anda som bästa grannen för med sig, det stärker såväl våra hyresgäster som våra medarbetare, säger Stefan Lundqvist, VD Sandvikenhus.

Möjlighet att nominera hade Sandvikenhus boråd och frivilligvärdar samt Sandvikenhus bovärdar. Som kriterier för nomineringarna låg Sandvikenhus värdegrund:

Respekt - en granne som visar respekt för olikheter och olika åsikter och som behandlar människor utifrån deras unika förutsättningar.

Ansvar – en granne som är hjälpsam och omtänksam.

Kommunikation – en granne som delar med sig av kunskap och är mån om att mottagaren förstår.

Vinnare med följande beskrivningar är:

Mikael Prim, hyresgäst i Järbo:

”Mikael besitter en stor livserfarenhet och ser allas lika värde. Han har varit

ett stort stöd åt grannar och även givit vägledning och goda råd där det behövts.

Mikael är mån om sina grannar och området i stort.”

Rozette Maghi, hyresgäst på Nya Bruket:

”Rozette är en hyresgäst utöver det vanliga, hon är alltid vänlig, hon bjuder

sina grannar på mat, hon är ordningsam och hjälper till att hålla rent i

allmänna utrymmen – hon gör skillnad för hyresgästerna på Nya Bruket.”

Cecilia Book Partanen, marknadsstrateg, Sandvikenhus AB, tfn 070-089 96 85, cecilia.book-partanen@sandvikenhus.se.

• ledningsgrupp

Sandvikenhus är ett allmännyttigt bolag, som till 100% ägs av Sandvikens kommun. Vi hyr ut trygga hem till boende i Sandvikens kommun. Vi äger ca 4 500 bostäder och ansvarar även för in- och utvändig drift och skötsel av Sandvikens kommuns fastighetsbestånd. Vi har ca 150 anställda och omsätter ca 600 mkr. Företaget grundades 1962 som en stiftelse och ombildades 1994 till aktiebolag.