Nya e-kurser inom skatt, redovisning och GDPR

I april utökar Sanoma Utbildning samarbetet med informationsföretaget Björn Lundén och erbjuder även e-kurser baserade på Rättserien.

– I samarbete med Björn Lundén erbjuder vi nu tids- och kostnadseffektiva e-kurser som bygger på böckerna i Rättserien samt några andra utvalda populära titlar, såsom Dataskyddsförordningen/GDPR. Kursledare är författarna till böckerna, så du kan vara säker på att du får bästa möjliga vägledning genom kursen, säger Amanda Schött Franzén, affärsområdeschef på Sanoma Utbildning.

Rättserien är skriven av ledande experter och uppdateras varje år. Seriens sex produkter (Redovisa Rätt, Rätt Arbetsrätt, Rätt Bolagsrätt, Rätt Lön, Rätt Moms och Rätt Skatt) ger den som arbetar med ekonomi, skatt, redovisning, revision, arbetsrätt och lön koll på alla lagar och regler. Den första titeln i serien, Redovisa Rätt, utkom för över 25 år sedan och har sedan dess varit standardverket för yrkesverksamma inom ekonomiområdet.

E-kurserna går att läsa i din dator, platta eller mobil. Du bestämmer själv plats och tidpunkt.

– Att gå en webbkurs är det nya sättet att ta till sig nya kunskaper eller hålla sig uppdaterad. Det är extremt tids- och kostnadseffektivt i och med att du slipper kostnader för resa och logi, förklarar Ulf Bokelund Svensson.

Kurserna går att nå via www.blinfo.se/ekonomionline/ekurser. Fler kurser kommer att adderas löpande under året.

Kontakt:

Amanda Schött Franzén, affärsområdeschef Sanoma Utbildning amanda.schott.franzen@sanomautbildning.se

Ulf Bokelund Svensson, vd Björn Lundén ulf.svensson@blinfo.se

• Finans

Sanoma Utbildning startade 1993. Sedan dess har vi arbetat med att producera både fysiska och digitala läromedel i allt från matematik, språk och samhällskunskap till historia, juridik och filosofi. Vi arbetar från förskolan, hela vägen upp till universitet och högskola. Utmärkande för oss är vår förankring i klassrummen. Alla våra läromedelsförfattare är lärare, och nästan alla av våra anställda är tidigare lärare. Det har skapat ett arbetssätt där både pedagogik och innehåll i läromedlen är utvecklat och anpassat för att konkret underlätta lärares och elevers vardag.