Brons – nästa stora inredningstrend!

Brons är nästa stora inredningstrend! Det tror i varje fall över 40% av de 361 arkitekter och inredningsintresserade som deltog i Astro Lightings marknadsundersökning under mässorna Stockholm Furniture and Light Fair och Architect@work 2017.

Oil rubbed bronze är den vinnande färgen med nästan 30% av rösterna tätt följt av vanlig brons på andra plats.

Ytbehandlingen Oil rubbed brons, eller painted brons som Astro Lighting kallar den utmärks genom att den har en gnuggad matt yta i mörkbrunare ton än vanlig brons. På andra plats kom vanlig brons tätt följt av tenn på en hedrande tredjeplats.

För att fira Astro Lightings 20 årsjubileum har företaget exklusivt producerat den populära belysningen Atelier i färgerna koppar, painted brons och matt guld.

Varje ytbehandling har tillverkats i 100 exemplar är numrerade. Sanova House of Brands är agent för Astro Lighting i Sverige.