Koppar – årets hetaste trend

Under de senaste åren har accessoarer i motsvarande modefärg rosé gått starkt framåt så kanske var det inte helt oväntat att koppar skulle slå igenom även i inredningsbranschen.
   –  Det är en färg som vi är vana vid och som svenskarna verkligen tycker om. Därför tror jag att materialet kommer slå igenom snabbt i Sverige, berättar Sanovas VD Johan Tegen som var på plats i Milano.

Johan Tegen är agent i Sverige för bland annat GESSI. En italiensk tillverkare som stolt visade upp nytillverkade kranar i koppar från den miljövänliga fabriken strax utanför Milano. Dessutom presenterades Gessi under måndagskvällen de nya serierna Cono och Eleganza under stor pompa i showroomet (beläget i centrala Milano).
   – Cono är en stilren serie som bjuder på oändligt många valmöjligheter, berättar Johan och syftar bland annat på det fristående tvättställ som kan beställas i i alla RAL-färger. Conos blandare finns i flera olika utföranden och alla med  minst 7 olika färger som standard.

Den klassiska Eleganza ligger med sin romantiska touch helt rätt i tiden.
   –  Efterfrågan på klassisk design och inredningsdetaljer i guld har ökat det senaste, berättar Johan Tegen och berättar vidare att Eleganzas blandare självklart finns i kopper men även i borstat, matt och blankt guld men även i kombinationerna vit/guld och svart/guld.

På Sanovas hemsida www.sanova.se kan du (under kataloger/prislistor) se bilder och priser på alla nyheter i årets katalog.

SANOVA - HOUSE OF BRANDS

Sanova är stolt representant för några av Europas finaste badrumsmärken, som Jacuzzi, Gessi, Hansgrohe, Duravit, Colombo och Astro Lighting. Vårt sortiment består av noga utvalda produkter som förenar tidlös kvalitet med modern elegans, tillverkade av människor med en genuin kunskap om materialen de jobbar med och en djup passion för formerna de inspireras av. Sanova vänder sig till kunder vilka söker en helhetslösning för badrummet, men som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö. Sanova har 11 anställda och huvudkontoret ligger i Lidköping.