UV-rengöring – ren innovation från Jacuzzi®

Clear Ray UV är Jacuzzis senaste patenterade innovation. Det nya systemet möjliggör rengöring genom UV-strålar. Något som bidrar till rent och klart vatten och även minskar användningen av kemikalier.

– Jacuzzi är världsledande inom tekniskt avancerade lyxprodukter för bad och SPA. Nyligen lanserade de ClearRay™-systemet som skapar helt nya förutsättningar för vattenrengöring, säger Johan Tegen VD på Sanova.

Med Clear Ray UV renas vattnet med hjälp av UV-ljus som bryter ner bakterier och mikroorganismer. Strålar som skickas ut av en enkel UV-C-lampa är verksamma mot 99,9 % av de vattenburna sjukdomsalstrande ämnena. Det hela är en naturlig process som innebär mindre kemikalier och minskar behovet av klor med upp till 50 %, samtidigt som det bryter ner det förbrukade kloret - bundet klor - effektivt.

UV-strålar har använts i många år för effektiv desinficering av vatten då de samverkar med bakterier och virus DNA och förhindrar att de reproducerar sig.

ClerarRay ingår som standard i alla nya spabad från Jacuzzi. Desinficeringen börjar några sekunder efter att badkaret satts igång, och innebär att vattnet alltid är rent och klart i spabadet.

– Jacuzzi har en unik förmåga att förena estetik och teknik och levererar ständigt nya produkter som ligger rätt i tiden. Som ett kvitto på framgången har Jacuzzi idag både patenterad teknik och prisvinnande design, säger Johan Tegen.

Jacuzzi är världskända för sina massagebadkar och SPA och strävar ständigt efter att utveckla nya lösningar. Redan 1956 skapade Jacuzzi hydromassagen och gjorde den till en sund vana för miljontals människor i hela världen. Utöver massagebadkar satsar Jacuzzi även på bland annat duschkabiner med ånga och massage och SPA med kombinerade bubbelbadkar och duschkabiner. För mer information om Jacuzzis olika produkter se här.

För mer information, kontakta:

Johan Tegen, VD

Telefon: 0510 – 48 58 90

Mail: johan@sanova.se

SANOVA - HOUSE OF BRANDS

Sanova är stolt representant för några av Europas finaste badrumsmärken, som Jacuzzi, Gessi, Hansgrohe, Duravit, Colombo och Astro Lighting. Vårt sortiment består av noga utvalda produkter som förenar tidlös kvalitet med modern elegans, tillverkade av människor med en genuin kunskap om materialen de jobbar med och en djup passion för formerna de inspireras av. Sanova vänder sig till kunder vilka söker en helhetslösning för badrummet, men som vill ha något utöver det vanliga och skapa sin helt personliga badrumsmiljö. Sanova har 11 anställda och huvudkontoret ligger i Lidköping.