Livsmedelsföretagen valde in nya styrelseledamöter från Coca-Cola, Paulig Foods och Upfield

Nyhet   •   Maj 10, 2019 16:10 CEST

Sofie Eliasson Morsink, vd Coca-Cola European Partners Sverige, Henrik Samuelsson, vd Paulig Foods, Martina Flemström, GM Upfield AB

På årsstämman valdes det in två nya ordinarie styrelseledamöter och en ny suppleant:

• Sofie Eliasson Morsink, vd Coca-Cola European Partners Sverige (ord. ledamot)
  • Henrik Samuelson, vd Paulig Foods AB (ord. ledamot)
  • Martina Flemström, general manager Upfield AB (suppleant)

Årsstämman valde om Lars Appelqvist som ordförande och Anna Malmhake som vice ordförande. I samband med årsmötet lämnar Per Hållander, Fredrik Spendrup och Katarina Tell styrelsen.

– Först och främst vill jag tacka Per, Katarina och Fredrik som nu lämnar styrelsen. De har gjort ett storartat jobb och bidragit till att göra Livsmedelsföretagen till en bättre organisation. Samtidigt vill jag varmt välkomna våra tre nya ledamöter Sofie, Henrik och Martina. Jag ser fram emot att tillsammans med den nya styrelsen fortsätta utveckla Livsmedelsföretagen, säger Lars Appelqvist, ordförande i Livsmedelsföretagen.

Här kan du se Livsmedelsföretagens styrelse: https://www.livsmedelsforetagen.se/om-livsmedelsforetagen/styrelse/

Kommentarer (0)

Kommentera