Smakrika och kryddiga vinster gör entré på Gröna Lund i sommar

Från och med i sommar har Gröna Lunds besökare möjlighet att vinna smakfulla bbq- och tex mex-kit. Detta då Santa Maria fördjupar sitt samarbete med den kulturmärkta nöjesparken och tar över ett av lyckohjulen på området.

– Det här är en dröm som blir verklighet, säger Santa Marias Sverigechef Per Hållander. För mig är lyckohjulen, liksom sockervadd och cirkushästar, starkt förknippat med barndomens lyckligaste stunder då man fick gå på tivoli. Att vi på Santa Maria får chansen att vara en del av detta känns fantastiskt.

Santa Marias samarbete med Parks and Resorts som äger Gröna Lund sträcker sig fyra år tillbaka. Det innebär bland annat att Santa Marias smakexperter får vara bollplank åt nöjesparkernas egna kockar att utveckla roliga måltidskoncept.

- Vi är delaktiga i majoriteten av nöjesparkernas restauranger på ett eller annat sätt, fortsätter Hållander. Inte minst på Kryddhyllan och Mexican Corner på Gröna Lund.

I det nya Santa Maria-lyckohjulet på Gröna Lund får besökarna chansen att vinna härliga och smakfulla kit. Ett med bbq-produkter för grillälskaren alternativt ett som är fullmatat med tex mex-produkter.

- Vi är övertygade om att alla, men framförallt barnfamiljer och unga vuxna, kommer att uppskatta vårt lyckohjul. Målet är att ha ett i alla nöjesparker i hela Sverige, avslutar Per Hållander. Med vårt breda och kvalitativa utbud kan vi variera vinsterna i det oändliga.

Gröna Lunds klassiska lyckohjul har funnits med sedan starten 1883 och är ett mycket uppskattat inslag i nöjesparken bland både stora och små.

För mer information kontakta:

Per Hållander, Sverigechef, Santa Maria AB

per.hallander@santamaria.se, telefon 031-67 42 00