Viktigt varningsmeddelande: Återkallelse av Satay Sauce (jordnötssås) 200 g

Viktigt varningsmeddelande: Återkallelse av Satay Sauce (jordnötssås) 200 g

Santa Maria återkallar följande produkt:

•  Santa Maria Satay Sauce (jordnötssås) 200 g, artikelnummer 3548, batch nummer BCKBA med bäst före datum 10-10-2014.

Santa Maria har höga krav på produktsäkerhet och därför görs en återkallelse av denna produkt.
Detta beror på att produkten har visat sig innehålla för höga halter av aflatoxiner. Som en säkerhetsåtgärd uppmanar vi alla konsumenter som har köpt denna batch att inte äta produkten.

Santa Maria beklagar det inträffade. Denna batch som består av runt 1300 burkar kan ha sålts i Sverige, Norge och Danmark.

Kontakta Konsumentkontakt för att få ersättning, telefon 020-67 42 00, måndag-fredag 9.30-14.30, eller e-post: konsumentkontakt@santamaria.se.

För ytterligare information, kontakta:
Sandra Flodström, kvalitetschef, Santa Maria AB
Tel +46 705 40 14 18
sandra.flodstrom@santamaria.se
www.santamariaworld.com

Taggar

Det familjeägda företaget Paulig grundades år 1876 när Gustav Paulig inledde sin affärsverksamhet i centrum av Helsingfors. Idag erbjuder Paulig-koncernen kaffe, matkoncept, kryddor, växtbaserade produkter samt snacks-produkter. Företagets varumärken är Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green och Poco Loco. Paulig-koncernen har verksamhet i 13 länder och omsättningen var 907 miljoner euro år 2018. Koncernen har 2 130 anställda. www.pauliggroup.com