Flytta din HR-verksamhet till molnet utan att överge din investering i SAP HCM

Användningen av molnbaserad HR-teknik är inte längre en futuristisk dröm – det har blivit en viktig del av den smidighet och konkurrenskraft som som behövs på marknaden. För olika slags organisationer kan vilket som helst av följande vara ett avgörande skäl för att gå över till molnbaserad HR-teknik:

• Arbetskraften i ditt företag blir allt mer global och består av flera generationer, och dina anställda förväntar sig kunna använda HR-funktioner när och var som helst. Fram till 2020 tillhör 50 procent av arbetskraften generation Y.
  • Konsolidering och analys av uppgifterna om arbetskraften är en utmaning.
  • IT-kostnaderna är höga på grund av uppdateringar, support och underhåll.

Om du använder SAP HCM och du fortfarande gör avskrivningar på investeringen, kan det kännas svårt att flytta till molnet. Det lönar sig dock att överväga fördelarna med molntjänsten. IBM:s lösning för flyttning till molnet hjälper dig att utnyttja din lokala SAP-investering och de nya molnbaserade egenskaperna i SAP SuccessFactors.

En övergång till molntjänster med hjälp av IBM ger din organisation bland annat följande fördelar:

• Vid behov tillgång till uppgifter och tjänster från mobiler och arbetsstationer
  • Flexibilitet genom ett globalt och centralt placerat informationssystem
  • Lägre drifts- och uppdateringskostnader
  • Ökad användning av självbetjäningsfunktioner
  • Snabb anpassningsförmåga till nya möjligheter ger smidighet på marknaden

Om du är beredd att bekanta dig med molnteknikens möjligheter, hjälper lösningen för flyttning till molnet dig att få ut full nytta av din lokala investering, ger dina anställda effektivare verktyg och minimerar verksamhetsriskerna.

Dessa tjänster inkluderar SAP SuccessFactors Employee Central, och de viktigaste HR-processerna och grundfunktionerna blir kvar i SAP HCM.

Vi har genomfört fler än 250 SAP SuccessFactors-projekt inom olika branscher och i olika delar av världen och genomfört en av de första parallellösningarna (Employee Central/SAP HCM). Vi kan hjälpa också ert företag att gå över till molntjänster.

Vill du veta mer om den lösning IBM erbjuder för att flytta till molnet?

Kom och träffa oss på SAP Innovation Forum den 6. april! Vi berättar om IBM's kunskaper och referenser och hur vi kan hjälpa dig i SAP SuccessFactors -implementeringar.

Kontakt: Camilla Grönholm, SAP konsult IBM Global Business Services.