SAP fortsätter växa i molnet

SAP presenterar idag sitt resultat för Q2 2014: Växer i molnet med +39% och fortsätter framgång med SAP HANA.

Jan Thorell, vd Norden och Baltikum, kommenterar SAP:s kvartalsresultat och första halvåret 2014 i Norden:
– Molntjänster har nu fått fäste i Norden. De senaste sex månaderna har vi sett en tydlig förändring i kundbeteende från att tidigare köpt programvara till att nu prenumerera på mjukvarutjänster. Jag räknar med att denna trend fortsätter under 2014 i hela Norden eftersom IT-investeringarna förblir låga samtidigt som kraven på att snabbt leverera värde ökar. Det är en av anledningarna till att vi nu ser en ökad tillväxt av molntjänster. Trenden gäller inte bara nya lösningar. Både stora och små företag ser över sin IT-arkitektur, hur de kan dra nytta av affärsrelaterad information i realtid i kombination med molntjänster. Vi noterar därför, inte helt oväntat, även en ökad efterfrågan av konsulttjänster - hur man förenklar och effektiviserar analys, masterdata och mixade it-miljöer.

SAP:s kvartalsresultat i original på engelska:http://global.sap.com/corporate-en/investors/newsandreports/news.epx?category=45&articleID=23252

• Datorer, datateknik, programvaror

• analys
  • big data