​Nytt upplevelsecentrum i Köpenhamn fokuserar på digital transformation

SAP lanserar i dag ett helt nytt digitalt upplevelsecentrum i Köpenhamn. Det riktar sig till nordiska företag, styrelseledamöter och politiska beslutsfattare och är det första centrumet av sitt slag i Norden. Målet är att förse verksamheter med nya perspektiv på digitala möjligheter och visa vägen till en framgångsrik digital transformation. Apple är en av sponsorerna tillsammans med Hewlett Packard Enterprise, Intel och Nespresso.

Nordiska företag är mycket väl medvetna om de hot och möjligheter som finns med ny teknik. Men de ligger efter när det gäller digital transformation av de egna verksamheterna jämfört med de globalt mest framgångsrika företagen.[1]

– Målet är att inspirera, skapa och illustrera ett digitalt tänkande där alla som besöker centrumet kan hitta något matnyttigt. Det är en mötesplats för företag och organisationer fullspäckad med tips, metoder och verktyg som gör att man kan kombinera data och design med digitala affärsmodeller. Oavsett om du är chef, styrelseledamot, politiker eller någon annan typ av beslutsfattare ska du kunna upptäcka din fulla digitala potential, säger Jesper Schleimann, Nordic CTO på SAP.

– Samarbete är nycken till att lyckas med sin digitala resa. Därför har vi gått samman med SAP för att bidra till att digitaliseringen i de nordiska länderna går ännu snabbare, säger Carsten Nielsen, Country Manager på Hewlett Packard Enterprise i Danmark.

SAP Experience Center i Köpenhamn är öppet för nordiska företag och organisationer utan kostnad. Det består av en interaktiv del som kan anpassas efter besökarnas olika behov och intressen. Dessutom finns ett stort antal exempel på hur företag kan använda ny teknik, bland annat 3D-skrivare, rum för Design Thinking och interaktiva styrelserum.

Klicka här för mer information om SAP Experience Center.

[1]Enligt undersökningen SAP Digital Transformation Executive Study: 4 Ways that Leaders Set Themselves Apart, SAP Center for Business Insight and Oxford Economics, 2017