SAP ny medlem av FN-organet ITU

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2014 08:00 CET

SAP går in som ny medlem i FN-organet International Telecommunication Union (ITU). Huvudkontoret ligger i Geneve och ITU har över 700 medlemmar och partner från både privat företag och utbildningssektorn.

SAP:s stora erfarenhet av program och tjänster för företagsmarknaden väntas tillföra mycket i ITU:s standardiseringsarbete (ITU-T). Ett arbete där experter från hela världen samlas och tar fram rekommendationer till nya standarder och protokoll för IT-branschen.

Klicka här för att läsa det fullständiga pressmeddelandet på engelska.

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem och stöder företag i alla storlekar världen över att förbättra sina verksamheter. Från förvaltning till styrelserum, från lager till försäljningsdisk, från datorer till mobila enheter - SAP gör att människor och organisationer kan arbeta effektivare tillsammans och öka insikten i sin affärsverksamhet för att bli mer konkurrenskraftiga. I dag använder över 258 500 kunder SAP:s lösningar och tjänster för att sköta sina affärer lönsamt, för att kontinuerligt anpassa sina verksamheter till förändrade krav och för att växa ekonomiskt och ekologiskt hållbart. SAP är noterat på börsen i Frankfurt och på NYSE. Mer information finns på www.sap.com och www.sap.com/sweden.

Kommentarer (0)