Shekhar Iyer till SAP Sverige som ny global chef för beslutsstöd och big data

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2013 09:00 CET

SAP stärker sitt expertkunnande inom business intelligence (BI) och förutseende analys genom att rekrytera Shekhar Iyer. Med Stockholm som bas kommer han att vara globalt ansvarig för SAP:s lösningsportfölj och marknadsstrategi inom BI, förutseende analys och analyslösningar för stora datamängder.

Shekhar Iyer är 42 år och kommer närmast från SAS Institute där han varit chef för företagets Center of Excellences. I den rollen var han globalt verksamhetsansvarig för business intelligence, visualisering, förutseende analys, riskhantering och regelefterlevnad (compliance), kundanalys och informationshantering.

Innan SAS Institute arbetade han på Informatica, San Francisco, i olika ledande befattningar.

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem och stöder företag i alla storlekar världen över att förbättra sina verksamheter. Från förvaltning till styrelserum, från lager till försäljningsdisk, från datorer till mobila enheter - SAP gör att människor och organisationer kan arbeta effektivare tillsammans och öka insikten i sin affärsverksamhet för att bli mer konkurrenskraftiga. I dag använder över 251 000 kunder SAP:s lösningar och tjänster för att sköta sina affärer lönsamt, för att kontinuerligt anpassa sina verksamheter till förändrade krav och för att växa ekonomiskt och ekologiskt hållbart. SAP är noterat på börsen i Frankfurt och på NYSE. Mer information finns på www.sap.com och www.sap.com/sweden.

Kommentarer (0)