​Gratis träning online under hela oktober

​Gratis träning online under hela oktober

Studier visar att fysisk aktivitet kan minska risken att drabbas av cancer. I oktober öppnar SATS därför upp utvalda Online Training-klasser i samarbete med Rosa Bandet.

Det är bevisat att fysisk aktivitet kan minska risken för cancer. Under hela oktober gör SATS därför träning tillgängligt för alla med utvalda Online Training-klasser, i samarbete med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Till skillnad från SATS vanliga Online Training-koncept är dessa klasser tillgängliga för alla – även de som inte är medlemmar.

- För att minska risken för cancer rekommenderas 30 minuters medelintensiv fysisk aktivitet de flesta dagar i livet. Detta kan innebära 150 minuters medelintensiv fysisk aktivitet i veckan eller 75 minuters intensiv fysisk aktivitet. Tillsammans med Rosa Bandet har vi tagit fram en mängd aktiviteter för att bidra till ökad kunskap om detta, säger Marianne Orderud, Head of Marketing på SATS.

Gratis online-träning

De utvalda klasserna är Rosa Bandet-varianter av SATS populära Online Training-koncept, som man smidigt kan träna hemifrån eller när man är på resande fot. De utvalda Rosa Bandet-klasserna kräver ingen registrering.

- Vi har tagit fram tre specialklasser för alla som vill träna under oktober månad. Klasserna finns i både 10 – och 30-minutersvarianter. Det är bara att gå in på sats.se och börja träna, säger Marianne Orderud.

Klasserna som finns tillgängliga är:

Bootylicious Pink Edition

Body for Life Pink Edition

Yin Release Pink Edition

Under oktober skänker SATS dessutom 5 kronor för varje deltagare på klassen Body for Life. Klassen finns på utvalda SATS-center och är framtagen för den som vill träna för en stark och funktionell kropp som håller hela livet.

Bidra till cancerforskning med #satsmotcancer

För att inspirera och uppmuntra till den dagliga fysiska aktiviteten drar SATS även igång en knäböjsutmaning på sociala medier. Där uppmuntras medlemmar och icke-medlemmar att samla ihop vänner, familj eller kollegor för att träna till förmån för Rosa Bandet-kampanjen. För varje video som läggs upp på knäböj, med hashtagen #satsmotcancer, skänker SATS 5 kr till Rosa Bandet. Videon hittar du här.

SATS och ELIXIA:s center erbjuder modern och funktionell individuell träning, personliga tränare och gruppträningsklasser i de största städerna i Sverige, Norge och Finland. Målsättningen är också att hjälpa människor komma igång med sin träning även utanför träningscenterna med hjälp av ett urval av digitala verktyg. SATS ELIXIA bedriver ett aktivt utvecklingsarbete och lanserar hela tiden ny teknik och nya produkter.