Strong & Flexible

SATS höstnyhet - Strong & Flexible

Nu presenterar SATS höstens stora träningsnyhet, Strong & Flexible. Klassen har premiär i augusti på utvalda SATS-center i hela Norden och är ett resultat av SATS Innovation Lab 2018.

Den 26 augusti är det premiär för höstens stora träningsnyhet på SATS. Gruppträningsklassen Strong & Flexible består av en kombination av styrke-, flexibilitets- och balansövningar som ska utmana deltagaren i styrka, balans, flexibilitet och smidighet med hjälp av egen kroppsvikt.

Strong and Flexible är ett resultat av SATS årliga innovationsprocess, SATS Innovation Lab, där medarbetare inom SATS, medlemmar och externa kreatörer får presentera sina idéer på nya träningsupplägg och klasser. Under 2018 presenterades idén om Strong & Flexible, som nu får en plats på gruppträningsschemat.

-Det höga engagemang vi ser bland våra medarbetare och medlemmar är något vi vill ta vara på. SATS vill presentera träningsnyheter som går i linje med våra medlemmars efterfrågan och träningstrender från övriga världen. Strong & Flexible möter den efterfrågan vi har från medlemmar som vill träna varierat och effektivt genom genom att kombinera olika typer av träning i en och samma klass. Det blir ett fantastiskt komplement till våra nuvarande klasser, säger Alexander Brochmann Myers, Product Director, SATS.

I samband med att SATS namngav den nya klassen involverades cirka 1500 medlemmar för att enas om ett namn på höstnyheten. Det vinnande namnet ”Strong & Flexible” fick över 50% av rösterna. För mer information om den nya klassen, läs här.

SATS Innovation Lab kommer under 2019 att genomföras mellan den 19 september och 11 oktober i Köpenhamn, Stockholm, Helsingfors och Oslo för att skapa kommande års träningsnyheter. SATS presenterar träningsnyheter tre gånger per år, i januari, april och augusti.

SATS satsar på Göteborg

Yoga är en populär träningsform på SATS. På SATS Masthugget ser bolaget att antalet besök på HiYoga-klasserna har ökat med närmare 25% det senaste året. Det är en positiv trend som SATS nu tar vara på. Från och med den 26 aug breddar därför SATS sitt Yogautbud genom att etablera HiYoga även på SATS Askim.

En annan nyhet är att cykelklassen Les Mills IMMERSIVE FITNESS™ kommer att etableras på SATS Kompassen i Göteborg. Den unika klassen, som funnits på SATS Stureplan i Stockholm, tar dig på en virtuell tur i en 3D-värld där musik och miljö synkroniseras och ger en helt ny dimension till cykelträning. Cykelklassen kommer vara en del av SATS Kompassens träningsutbud från och med den 26 aug och därmed blir SATS den enda gymkedjan i centrala Göteborg som erbjuder Les Mills IMMERSIVE FITNESS™.

Under augusti kommer SATS arrangera pressträffar i Stockholm och Göteborg. Maila malin.selander@sats.se för mer information.

För mer information kontakta:
Malin Selander, Head of Communication & PR SATS
malin.selander@sats.se 070-4264006

SATS Group ägs av Altor (51%) och TryghedsGruppen (49%). SATS Group består av SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga, Balance och Metropolis. I SATS Group ingår 250 center i Norge, Sverige, Finland och Danmark med 700 000 medlemmar och 10 000 anställda, varav cirka 2000 heltidsanställningar.