SATS lanserar löpträning med barnvagn

SATS lanserar löpträning med barnvagn

Nu kan du träna utomhus tillsammans med ditt barn på SATS. I samarbete med Bugaboo lanserar SATS ett helt nytt koncept för föräldrar som vill träna löpning med vagn.

SATS erbjuder nu utomhusträning med löparvagn tillsammans med barnvagnsföretaget Bugaboo, exklusivt på två träningscenter i Stockholm. Löparvagnen Bugaboo Runner finns tillgänglig för deltagarna under passen som leds av SATS personliga tränare.

Konceptet erbjuds som PT i grupp, där en grupp på 3–6 personer tränar tillsammans med en PT. Det kommer att finnas grupper både för den som vill komma igång med löpträning och den som redan löptränar regelbundet och vill kunna springa tillsammans med sitt barn. SATS Stadshagen och SATS Sjöstaden står först på tur att erbjuda PT i grupp med löparvagn.

Löparvagnen Bugaboo Runner gör det enkelt att få tid till träningen, samtidigt som ditt barn sover gott i vagnen eller får en riktigt rolig åktur. Du väljer själv om du vill ha ditt barn vänd mot dig eller mot omvärlden.

– Det är fantastiskt roligt att inleda det här samarbetet med SATS. Vi vet att det inte är helt lätt för föräldrar att få tid till träning och det här ger fler möjlighet att uppleva hur roligt och enkelt det är att träna tillsammans med sitt barn, säger Maja Petersson på Bugaboo.

Bugaboo Runner rekommenderas från 9 månader och finns både som komplett löparvagn och som tillbehör till din Bugaboo-vagn. Detta innebär att du kan ta med din vanliga Bugaboo-vagn och enkelt klicka på din befintliga sittdel på ett av SATS Bugaboo Runner-chassin. Har du inte en kompatibel vagn kan du såklart låna en komplett Bugaboo Runner med sits hos SATS.

SATS erbjuder sedan tidigare sin populära barnpassningstjänst MiniSats, och den nya satsningen är ett led i att göra även utomhusträningen tillgänglig för småbarnsföräldrar.

– SATS vill göra utomhusträning tillgänglig för fler och det här konceptet ger möjlighet för småbarnsföräldrar att träna utomhus tillsammans med sitt barn, säger Cecilia Ericsson de Contreras, marknadsansvarig på SATS Sverige.