SATS Sisjön öppnar under våren 2014

Västra Göteborg är i ständig tillväxt och därför kan vi med glädje meddela att SATS Frölunda kommer att flyttas till helt nya lokaler centralt i Sisjön. I och med flytten kommer träningscentret även att byta namn till SATS Sisjön.

SATS Sisjön blir cirka 2 445 kvadratmeter stort och kommer att erbjuda det allra senaste inom träning i inspirerande lokaler med unik design, öppna ytor och stora fönster.

Träningscentret kommer att få en stor gruppträningssal, en cykelsal, fina öppna träningsytor, PT-områden, nyheten Prformance™, en välplanerad konditionsavdelning med Cardio Fusion, Indoor Walking samt sal för succéklassen Hot MOJO® (träning i 38° värme). Träningscentret kommer även att ha MiniSats, som erbjuder barnpassning för de allra minsta medan du tränar.

- Med sitt exceptionella läge och breda produktutbud hoppas vi att SATS Sisjön kommer sprida träningsglädje till ännu fler medlemmar, säger Linda-Li Wallin, VD SATS Sverige

Sisjöns handelsområde har med alla sina butiker ett stort flöde av besökare och det är en utmärkt position rent geografiskt. Handelsområdet erbjuder goda parkeringsmöjligheter och generösa öppettider

SATS Sisjön beräknas öppna i april 2014, med adressen Hantverksvägen 12.

Bild för tryck ligger under Bifogade filer.

SATS är Nordens ledande träningsföretag med 104 helägda center. SATS har cirka 275 000
medlemmar och finns i ett trettiotal tätorter i Norge, Sverige och Finland. SATS
ägs av danska TryghedsGruppen smba. Företagets vision är att förbättra människors vardag
genom att vara drivkraft för bättre hälsa och ökat välbefinnande. SATS omsätter drygt 1,6
miljarder SEK och har cirka 4 500 medarbetare. Läs mer på www.sats.se.