Christian Lacroix designar årets Limited Edition-flaska för Evian

För att fira 10-årsjubileumet av Limited Edition serien har evian® och Christian Lacroix åter igen samarbetat. Evian Limited Edition by Christian Lacroix är en hyllning till den ursprungliga samarbetet– återigen prydd med modehusets ikoniska Paseo mönster i blått och rosa.

Idag är Paseo mönstret en del av Christian Lacroixs DNA men även symboliskt för de första stegen som evian® tog i modevärlden. Världsberömda kreatörer som Paul Smith, Jean-Paul Gaultier, KENZO, Elie Saab och Alexander Wang har under de senaste 10 åren fått sätta sin unika prägel och designa en ikoniska Limited Edition glasflaska. Resultatet har varit en hyllning till evians renhet och enkelhet och ett litet glaskonstverk man sent glömmer. “Jag är en lyckligt lottad designer” säger Sacha Walckhoff, creative director för House of Christian Lacroix.

Lacroix Joie de Vivre
Årets Limited Edition flaska hyllar tidlös kreativitet som får frodas och spegla samtiden ur nya perspektiv. Under 2017 firar modehuset Christian Lacroix 30 år och fortsätter att inspireras av den berömda parisiska livsstilen i sin strävan att skapa en unik mix av iögonfallande och färgstarka intryck. En anda som väl samspelar med evians stilrena design och lekfulla live young attityd.

I butik från mitten av november
Evian Limited Edition by Christian Lacroix finns i utvalda butiker runt om i landet från och med november. Den eleganta glasflaskan rymmer 75 centiliter och kostar cirka 70 kronor.

För mer information, produktprover och högupplösta bilder, vänligen kontakta:
Emelie Westman, Brand Manager, Saturnus AB
E-post: emelie.westman@saturnus.se