Elie Saabs hyllning till det rena

Årets designerflaska från mineralvattenvarumärket Evian är formgiven av den legendariske modeskaparen Elie Saab. Den eleganta och feminina stilen hos hans klänningar har blivit mycket uppskattad även i Sverige, inte minst av kronprinsessan Victoria och prinsessan Madeleine.

Elie Saab är den sjunde internationella modedesigner som formger en designerflaska i Evian Limited Edition-serien. Den här gången kretsar samarbetet kring det gemensamma temat renhet. Flaskan pryds av ett delikat spetsmönster som är typiskt för Elie Saab och hans kollektioner.

Det skira vita mönstret används med en närmast arkitektonisk perfektion på flaskan och ger dess rena siluett en raffinerad krydda. Den smyckade flaskan gestaltar det perfekta hantverk som kännetecknar såväl Elie Saab som Evian.

I butik från slutet av november

Evian Limited Edition by Elie Saab 2014 säljs exklusivt i utvalda butiker från och med slutet av november. Den eleganta glasflaskan rymmer 75 centiliter och kostar cirka 70 kronor.

Mer information:

Evian distribueras i Sverige av Saturnus AB. För frågor, varuprover, högupplösta bilder etc. vänligen kontakta Saturnus produktchef Louise Ahlander, telefon: 040-671 19 10, e-post: louise.ahlander@saturnus.se, eller besök vår hemsida www.saturnus.se