Mix & Go – ett innovativt sätt att smaksätta ditt vatten. Var som helst. När som helst.

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 17:00 CEST

Nu introducerar Saturnus en uppfriskande innovation och brittisk storsäljare på den svenska marknaden. Teisseire Mix & Go är en liten, praktisk flaska med högkoncentrerad fruktjuice som möjliggör smaksättning av vatten med bara ett litet tryck, när som helst och var som helst.

Mix & Go är en högkoncentrerad smaksättare för vatten gjord på riktig fruktjuice och innehåller inget tillsatt socker. Färdigblandad dryck innehåller endast 1,9 kcal/dl. Produkten är endast sju centimeter hög och med spillsäkert lock, vilket gör det möjligt att ta med drycken i handväskan, träningsbagen, skolväskan eller på resan. En flaska om 66 ml ger hela 5 liter dryck och lanseras i tre smaker: Apelsin & Persika, Äpple & Svartvinbär och Sommarfrukter.

Vi sms:ar på språng, äter i farten och arbetar från mobila kontor. Därför känns det helt rätt att introducera en produkt som gör att man kan smaksätta sitt vatten ”on the go”. Tidigare i år har Mix & Go även lanserats i Storbritannien, Tyskland, Frankrike och Nederländerna och snabbt nått stora framgångar. Självklart hoppas vi på samma succé även i Sverige, säger Louise Ahlander, produktchef på Saturnus.

Mix & Go lanseras under vecka 37 och kommer bl.a. att säljas på ICA, Coop och Bergedahls butiker. En flaska om 66 ml ger 5 liter dryck och kostar ca 29 kronor.

Ger 5 liter dryck. Var som helst. När som helst:

När du tränar, på shoppingrundan, på jobbet, på utflykten

Tar liten plats i väskan

Perfekt på kontoret

Handbagage-säker

Passar hela familjen

Spill- och kladdsäker kork

Smidig att dosera rätt ner i flaskan

Miljövänligt och enkelt att använda vårt goda kranvatten

God smaksättare av till exempel kvarg och keso

LCHF-vänlig

För mer information, produktprov och högupplöstabilder, vänligen kontakta:

Carlina Lenngren, presskontakt, Food & Friends

E-post: carolina.lenngren@foodfriends.se

Telefon: 076 - 019 36 96

Det svenska familjeföretaget Saturnus är en utpräglad dryckesaktör med såväl egenproducerade drycker som agenturprodukter. Saturnus representerar bland annat internationella varumärken som Evian, Aquador och Light Live. I det egenproducerade sortimentet återfinns bland annat Skärgårdssnapsar, Drinkmixers och Saturnus Glögg. Saturnus är Sveriges äldsta och största glöggproducent.

www.saturnus.se

www.facebook.com/saturnus1893