REFLECTION OF PURITY - Alexander Wang designar årets Limited Edition-flaska för Evian

För nionde året i rad presenterar Evian ett samarbeta med en känd modedesigner. Årets Limited Edition-flaska är signerad den hyllade New York-baserade designern Alexander Wang. Flaskan pryds av Wangs ikoniska streckkodslogo, i en svart och en vit version.

Evian naturligt mineralvatten är känt för sitt rena ursprung, både innehållsmässigt och i flaskans stilrena design. Alexander Wang har i år skapat ett uttryck med enkla och rena grafiska linjer som lekfullt dekorerar flaskan. Den karaktärisiska streckkodslogotypen återfinns även i Wangs kollektioner och skapar ett intryck av att logotypen "droppar ner", vilket reflekterar det dynamiska vattnet. Flaskan lanseras både i ett svart och ett vitt utförande. Kontrasten mellan färgerna representerar Evians renhet i en distinkt New York-anda.

Alexander Wangs kollektioner leker ofta med dualiteten mellan det förfinade och det imperfekta; något klassiskt med en modern twist, något feminint med ett maskulint inslag, vilket skapar en spännande kontrastverkan. Dualiteten bildar en friktion som skapar utrymme för nyskapande och öppnar upp betraktande från andra perspektiv.

Evian Limited Edition-sammarbeten

Sedan 2008 har Evian årligen samarbetat med några av världens mest erkända designers. Uppdraget har varit att omtolka Evians renhet och skapa en ikonisk och exklusiv Limited Edition-flaska. Genom kreativa visionärer som Paul Smith, Jean-Paul Gaultier, KENZO och Elie Saab, är varje samarbete en förnyad hyllning till Evians renhet och lekfullhet.

I butik från slutet av november

Evian Limited Edition by Alexander Wang lanseras exklusivt i samband med invigningen av Mall of Scandinavia i Stockholm 12 november. Därefter kommer flaskan att säljas i utvalda butiker runt om i landet från och med slutet av november. Den eleganta glasflaskan rymmer 75 centiliter och kostar cirka 70 kronor.

För mer information, produktprover och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Emelie Westman, marknadskoordinator, Saturnus,telefon: 040-671 19 02, e-post: emelie.westman@saturnus.se.