Saturnus alkoholfria God Jul Glögg gör julen både godare och ljusare.

Förra året slog Saturnus alkoholfria God Jul Glögg försäljningsrekord. Och för varje såld flaska skänktes en krona till kampanjen Världens Barn. I år siktar man på nya rekord, både i försäljning och i stöd till Radiohjälpens kampanj. Samtidigt som man lanserar en vit alkoholfri God Jul Glögg.

Julen är traditionernas högtid. Och givandets. Därför fortsätter Saturnus sitt mång­åriga samarbete med Radiohjälpen och Världens Barn även i år. Världens Barn stödjer en rad olika humanitära organisationer, däribland Rädda Barnen och Röda Korset.

”Genom åren har vi samlat in över 2 225 000 kr till projekt för att hjälpa utsatta barn runt om i världen. Förra året kunde vi bidra med över 400 000 kronor. I år vill vi överträffa den siffran”, säger Fredrik Lamorell, marknadschef på Saturnus.

Årets alkoholfria nyhet är vit

Saturnus röda God Jul Glögg har vunnit otaliga smaktester och är Sveriges mest sålda alkoholfria glögg*. Den har en söt, kryddig och bärig smak med inslag av kanel, nejlika, russin och pomerans. Årets nyhet, alkoholfri vit God Jul Glögg, har en frisk och fräsch grundkaraktär, med inslag av gröna äpplen och kanel.

”Vi är glada över att kunna bredda vårt alkoholfria sortiment med en vit God Jul Glögg. Precis som sin röda motsvarighet är den helt enkelt julens godaste. Den har dessutom fått full pott i Allt om Mats glöggtest i kategorin alkoholfritt”, säger Louise Ahlander, produktchef på Saturnus.

Båda varianterna kommer i flaskor om 75 cl och kostar 25 kronor. Röd God Jul Glögg kommer att finnas både på Systembolaget och i dagligvaruhandeln medan Vit God Jul Glögg lanseras exklusivt på Systembolaget.