Saturnus lanserar Vinglögg

Nu lanserar Saturnus i Malmö Vinglögg vår klassiker, en klassisk vinglögg gjord på traditionella julkryddor som kanel, kryddnejlika, kardemumma, ingefära och pomerans. Basen i glöggen är ett utvalt spanskt vin som ger glöggen en härligt rund och fyllig smak.

– Vi är stolta över att kunna erbjuda konsumenterna en vinglögg som smakar som en riktig glögg ska smaka. En glögg som får den där härliga julkänslan att infinna sig, säger Louise Ahlander, produktchef på Saturnus.

Förutom vinglöggen har Saturnus idag två andra populära starkvinsglöggar i Systembolagets beställningssortiment. Det är två exklusiva glöggar, smaksatta med skånsk choklad och skånsk whisky som lanserades inför julen 2011. Dryckerna är ett samarbete mellan Saturnus och två av Skånes mest omtalade varumärken för finsmakare och livsnjutare: Malmö Chokladfabrik och Spirit of Hven Backafallsbyn.

Begränsad upplaga

Saturnus Vinglögg 10%vol, 75 cl (art nr: 70354-01), Saturnus Starkvinsglögg med choklad 15%vol, 50 cl (art nr: 76203-02) och Saturnus Glögg Starkvinsglögg med whisky 15%vol, 50 cl (art nr: 76202-02)  finns att beställa via Systembolagets beställningssortiment från 1:a november. Upplagan är begränsad så det gäller att vara ute i god tid.

Högupplösta bilder laddas ner från www.mynewsdesk.com/se/pressroom/saturnus

För ytterligare frågor eller om ni önskar varuprover vänligen kontakta;

Louise Ahlander, Produktchef, Saturnus

Tel: 040 – 671 19 10, e-post louise.ahlander@saturnus.se.